Juwelen waren een van de best verkopende categorieën bij Macy’s tijdens het eerste fiscale kwartaal temidden van een toevloed van nieuwe, jongere klanten op zoek naar luxeproducten.
“We hadden zeer sterke resultaten met nieuwe klanten“, zei Macy’s CEO Jeff Gennette in een earnings call. “Parfumerie, damesschoenen, grote aankopen, juwelen en herenkleding zijn voor ons allemaal categorieën die veel van deze jongere klanten bij ons kopen. Deze nieuwe klanten geven veel meer uit dan in het verleden.”
De groepsomzet steeg in de drie maanden eindigend op 1 mei met 56% tot 4,71 miljard dollar, terwijl de vergelijkbare winkelomzet – in eigen winkels en winkels met een licentie die ten minste een jaar open zijn – met 64% toenam. De verkoop profiteerde van de stimuleringsmaatregelen van de Amerikaanse overheid en de vaccinatiecampagne in het land, maar ook van de scherpere focus van het bedrijf op kerndivisies die groei stimuleren, zoals verfijnde juwelen.
“Nu consumenten weer met elkaar in contact willen komen, zien we veelbelovende tekenen dat onze kernklanten weer winkelen, en we blijven nieuwe klanten aantrekken,” merkte Gennette op. “Klanten winkelen in categorieën die tijdens de pandemie sterk zijn gebleken, zoals huishoudelijke artikelen, sieraden en horloges, parfums en luxeartikelen.”
Juwelen blijven in trek en de categorie boekt “zeer sterke” verkoopcijfers van Valentijnsdag tot en met de winkelperiode voor Moederdag, legde Gennette uit.
Macy’s heeft zijn verwachtingen voor 2021 verhoogd in het licht van de beter dan verwachte resultaten in het kwartaal. Het verwacht nu een omzet van $21,73 miljard tot $22,23 miljard voor het hele jaar, vergeleken met de $19,75 miljard tot $20,75 miljard die het aanvankelijk had voorspeld.